نقشه ایران    سال جهش تولید
پیشگام در اقتصاد دیجیتال، انتخاب اول مشتریان مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته
close search

فعالسازی/غیرفعالسازی درگاههای غیر حضوری بانک(اینترنت بانک /موبایل بانک/تلفن بانک و..(13012636100)

ورود به سامانه اینترنت بانک

درخواست فعالسازی/غیرفعالسازی درگاههای غیرحضوری بانک 

تعریف خدمت اینترنت بانک: 
این خدمت برای مشتریان این امکان را فراهم می سازد در هر زمان بدون حضور در بانک به کلیه خدمات بانکی مورد نیاز خود از طریق بستر اینترنت و مراجعه به آدرس به نشانی https://ib.postbank.ir دسترسی داشته باشند.

                                      


امکانات موجود در خدمت اینترنت بانک:
• مشاهده کلیه سپرده ها و کارتها بهمراه موجودی آنها
• انتقال وجه عادی (انتقال وجه بین سپرده شخصی خود/دیگران درون بانکی)
• انتقال وجه دسته ای (انتقال وجه از سپرده خود به سپرده های دیگران درون بانکی)
• انتقال وجه کارت به کارت (انتقال وجه به کارتهای شتابی و محلی)
• انتقال وجه بین بانکی پایا(عادی/دسته ای)
• انتقال وجه بین بانکی ساتنا
• برداشت وجه بدون کارت: ( عدم نیاز فرد برداشت کننده وجه به کارت یا سپرده بانکی)
• امکان فعالسازی رمز دوم پویا از طریق سامانه بدون مراجعه حضوری به شعبه
• دریافت رمز دوم پویای کارت از طریق پیامک
• مشاهده روزشمار مالی
• دریافت صورتحساب سپرده از طریق ایمیل به صورت روزانه، هفتگی،ماهانه
• مشاهده لیست چکهای یک دسته چک و جزییات آن( انسداد برگه ای از چک)
• امکان ثبت، تایید/رد و انتقال چکهای صیادی
• دریافت کدشبا
• گزارش گیری شامل: گزارش انتقال وجه بین بانکی پایا، دریافت دوباره رسید حاصل از تراکنش، گزارشگیری تراکنشهای کارت، دریافت اطلاعات قبض که قبلا توسط این درگاه پرداخت شده
• مشاهده تسهیلات دریافتی، پرداخت قسط (پرداخت تسهیلات خود/دیگران با ثبت مبلغی بیشتر یا کمتراز مبلغ قسط)
• دریافت موجودی کارت، انسداد کارت، تغییر رمز ثابت دوم کارت
• پرداخت قبض تکی و دسته ای با کارت پست بانکی/کارت شتابی/سپرده پست بانکی
• خرید شارژ مستقیم) (TOPUP اپراتورها
• خرید کارت شارژ اپراتورها
• پرداخت کمکهای مردمی شامل کمک به سازمانهای خیریه ( بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی)
• تغییر نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه
• تغییر رمز دوم انتقال وجه (مختص مشتریان حقوقی(
• تنظیمات نحوه نمایش صورتحساب
• ثبت شماره کارت و شماره سپرده های مقصد
مدارک جهت فعالسازی درگاه غیرحضوری اینترنت بانک :
1. مراجعه مشتری به نزدیکترین شعب بانک جهت افتتاح حساب و احراز هویت
2. تکمیل فرم های مرتبط با دریافت خدمت اینترنت بانک
3. دریافت نام کاربری ،کلمه عبور ورود به سامانه در همان زمان مراجعه
مراحل استفاده از درگاه غیرحضوری اینترنت بانک :
4. مراجعه به نشانی سامانه اینترنت بانک https://ib.postbank.ir از طریق بستر اینترنت
5. ورود نام کاربری، رمز عبور، عبارت امنیتی(کدکپچا) و بلیط امنیتی( پیامک شده بروی شماره همراه مشتری)
6. تغییر کلمه عبور بلافاصله پس از ورود به سامانه اینترنت بانک( در زمان اولین ورود کاربر به سامانه)
7. استفاده از کلیه خدمات ارائه شده در سامانه مذکور برحسب نیاز
نکته: جهت غیرفعالسازی خدمات ( اینترنت بانک ، همراه بانک، تلفن بانک) مشتری می بایست به شعبه مراجعه نماید


تعریف:خدمت همراه بانک:
خدمتی است که مشتریان بدون نیاز به حضور در شعبه برای انجام امور روزمره بانکی خود با نصب نرم‌افزاری رایگان بر روی موبایل و تبلت‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS از آن بهره می برند.  
امکانات موجود در خدمت همراه بانک:
• مشاهده کلیه سپرده ها و کارتها بهمراه موجودی آنها
• انتقال وجه عادی (انتقال وجه بین سپرده شخصی خود/دیگران درون بانکی)
• انتقال وجه کارت به کارت (انتقال وجه به کارتهای شتابی و محلی)
• انتقال وجه بین بانکی پایا
• دریافت رمز دوم پویای کارت از طریق پیامک
• دریافت کدشبا
• گزارش گیری شامل: گزارش انتقال وجه بین بانکی پایا، دریافت دوباره رسید حاصل از تراکنش، گزارشگیری تراکنشهای کارت، دریافت اطلاعات قبض که قبلا توسط این درگاه پرداخت شده
• مشاهده تسهیلات دریافتی، پرداخت قسط (پرداخت تسهیلات خود/دیگران با ثبت مبلغی بیشتر یا کمتراز مبلغ قسط)
• دریافت موجودی کارت، انسداد کارت، تغییر رمز ثابت دوم کارت
• پرداخت قبض با کارت پست بانکی/کارت شتابی/سپرده پست بانکی
• خرید شارژ مستقیم) (TOPUP اپراتورها
• خرید کارت شارژ اپراتورها
• اشتراک گذاری شماره کارت/سپرده ، رسید تراکنشهای انجام شده
• پرداخت کمکهای مردمی شامل کمک به سازمانهای خیریه ( بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی)
• تغییر نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه
• ثبت شماره کارت و شماره سپرده های مقصد
• ثبت یادداشت جهت تراکنشهای انجام شده
• ورود با اثر انگشت
مدارک جهت فعالسازی درگاه غیرحضوری همراه بانک :
1. مراجعه مشتری حقیقی به نزدیکترین شعب بانک جهت افتتاح حساب و احراز هویت
2. تکمیل فرم های مرتبط با دریافت خدمت همراه بانک
3. دریافت نام کاربری ،کلمه عبور ورود به سامانه در همان زمان مراجعه
مراحل استفاده از درگاه غیرحضوری همراه بانک :
1. دریافت و نصب نرم افزار بروی گوشی تلفن همراه از سایت بانک برای سیستم عامل IOS و اندروید
2. ورود به سامانه با درج نام کاربری، رمز عبور و یا اثر انگشت
3. تغییر کلمه عبور بلافاصله پس از ورود به سامانه( در زمان اولین ورود کاربر به سامانه)
4. استفاده از کلیه خدمات ارائه شده در سامانه مذکور بر حسب نیاز

تعریف:خدمت تلفن بانک:
سامانه ای است که مشتریان به وسیله آن می توانند خدمات غیرحضوری در بستر تلفن را در کلیه ساعات شبانه روز دریافت نمایند. استفاده از خدمات تلفنبانک پست بانک از طریق تماس با شماره 84284 (021) امکان پذیر می¬باشد.
امکانات موجود در خدمت تلفن بانک:
• انتقال وجه عادی (انتقال وجه بین سپرده شخصی خود/دیگران درون بانکی)
• انتقال وجه کارت به کارت (انتقال وجه به کارتهای شتابی و محلی)
• دریافت مانده سپرده/کارت
• انسداد کارت
• دریافت کدشبا
• انسداد برگه ای از چک ، ثبت چک، گزارش وضعیت برگه های دسته چک
• پرداخت قبض با کارت پست بانکی/کارت شتابی/سپرده پست بانکی
• دریافت اطلاعات قبض که قبلا توسط این سیستم پرداخت شده
• دریافت رمز دوم پویای کارت از طریق پیامک
• خرید شارژ مستقیم) (TOPUP اپراتورها
• خرید کارت شارژ اپراتورها
• پرداخت کمکهای مردمی شامل کمک به سازمانهای خیریه ( بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی
• دریافت صورتحساب سپرده و کارت
• تغییر رمز ورود به سامانه
مدارک جهت فعالسازی درگاه غیرحضوری تلفن بانک :
1. مراجعه مشتری به نزدیکترین شعب بانک جهت افتتاح حساب و احراز هویت
2. تکمیل فرم های مرتبط با دریافت خدمت تلفن بانک
3. دریافت نام کاربری ،کلمه عبور ورود به سامانه در همان زمان مراجعه
مراحل استفاده از درگاه غیرحضوری تلفن بانک :
1. شماره گیری شماره تلفن 84284-021
2. ورود به سامانه تلفن بانک از طریق انتخاب کلید شماره 1
3. استفاده از کلیه خدمات ارائه شده در سامانه مذکور بر حسب نیاز( با وارد کردن رمز عبور دریافتی از شعبه)
در صورتیکه کاربر اولین بار است که از رمز خود استفاده می نماید سامانه قبل از انجام هر درخواستی پس از انتخاب خدمت مورد نظر، کاربر به وادار به تغییر رمز خود می نماید.