نقشه ایران    سال جهش تولید
پیشگام در اقتصاد دیجیتال، انتخاب اول مشتریان مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته
close search


صدور انواع گواهی های حساب بانکی (13012627109)

ورود به سامانه درخواست خدمات


تعریف: گواهی تمکن مالی  {Certificate of Financial (Bank statement)}  ،سندی معتبر و رسمی است که در بانک برای اشخاص حقیقی جهت دریافت روادید از کشورهای دیگر صادر می شود و در آن وضعیت حساب، مقدار موجودی، میزان تمکن یا استطاعت مالی به ارز مورد درخواست متقاضی (دلار یا یورو و ...) و نرخ آن درج می شود ؛ شایان ذکر است این گواهی بنا به درخواست متقاضی به دو زبان انگلیسی و فارسی ارائه می شود.  گردش حساب یک پرینت از حساب است که با توجه به درخواست سفارت و یا مشتری می‌تواند دارای تعداد و یا تاریخ شروع و پایان متفاوتی باشد لیکن تمکن مالی فقط میزان توانایی مالی فرد را در بازه زمانی مورد نظر مشخص می‌کند. در هردوی نامه تمکن و گردش حساب، میزان موجودی در بازه زمانی مورد نظر ذکر می‌گردد. نامه تمکن مالی فقط یک برگه A4 است ولی گردش حساب در چندین برگه ارائه می‌گردد. 


مدارک صدور انواع گواهی های حساب بانکی:
1. داشتن حساب نزد بانک
2. کارت ملی متقاضی
3. اصل/کپی پاسپورت متقاضی
4. اصل وکالت‌نامه نماینده قانونی درصورت وکالت به غیر، 
5. فرم تکمیل شده درخواست صدور گواهی تمکن مالی

مراحل صدور انواع گواهی های حساب بانکی:
مراجعه مشتری و ارائه درخواست خدمت 
اخذ مدارک از مشتری و فرمها 
احراز هویت مشتری  
صدور گواهی


راهنمای دیجیتال سامانه خدمات الکترونیک پست بانک
1) ابتدا آدرس سامانه https://oib.postbank.ir/EService/ را در مرورگر خود وارد نمایید و سپس کدملی ، تاریخ تولد و کدامنیتی را وارد نمایید و دکمه "بعدی" را کلیک نمایید.
نکته: جهت عملکرد بهتر سامانه از مرورگر Chrome versions 15 to 75, Firefox 3-68, Safari 4-12 استفاده نمایید.
2) در این مرحله شماره همراه خود را جهت تطابق کد ملی و شماره همراه و دریافت کد تایید وارد نمایید.
3) درگام سوم کد تایید را که برای شما پیامک شده است وارد نمایید.
4) در این مرحله تصویرکارت ملی (لطفا از کارت ملی خود به صورت واضح یک عکس بگیرید) و تصویر نمونه امضاء خود را (لطفا در یک برگه سفید امضا خود را ترسیم کرده و عکس بگیرید) از طریق انتخاب فایل بارگذاری نمایید.
5) در گام پنجم عنوان شغل خود را به همراه آدرس محل سکونت و کدپستی محل سکونت (ده رقمی) را وراد نمایید.
6) در این مرحله خدمت درخواستی خود یکی از موارد ( ارائه خدمات حساب بانکی، ارائه خدمات چک ، ارائه خدمات اوراق بهادار ، ارائه خدمات کارت بانکی و ارائه خدمات بانکداری الکترونیک ) را انتخاب و سپس نام شهر و شعبه موردنظر را که تمایل به دریافت خدمت از آن را دارید ، انتخاب نمایید .
7) در مرحله نهایی با انتخاب و پذیرفتن عبارت" تمامی موراد فوق مورد پذیرش و قبول اینجانب .......... می باشد." و دکمه "ثبت نهایی و ارسال درخواست به شعبه" را کلیک نمایید .
8) پیغام " اطلاعات با موفقیت ثبت گردید . کد پیگیری شما 00000000 می باشد.مدارک ارسالی شما در اسرع وقت بررسی و در صورت تایید مدارک، جهت تکمیل فرآیند مراتب از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد" به شما نمایش داده می شود.
9) پیام فوق به همراه کد پیگیری به کارپوشه ایرانیان شما جهت پیگیر یهای بعدی ارسال می گردد.